KOJI SU SIMPTOMI I ZNAKOVI RAKA?

Maligne bolesti mogu uzrokovati razne simptome, no ti simptomi najčešće su znak neke druge bolesti ili ozljede, a ne raka, tj. nisu specifični za pojavu raka. Same maligne bolesti najšeće u početnoj fazi ne daju nikakve simptome, što je i najveći dijagnostički izazov u ranom otkrivanju ove bolesti. Simptomi raka inače se razlikuju ovisno o kojem je specifičnom tipu raka riječ, iako postoje i neki generalni znakovi i simptomi koji se mogu javiti u više tipova, kao što su umor, nenamjerni gubitak tjelesne mase i povišena temperatura. Svaka osoba u koje se pojave simptomi neobjašnjenog uzroka koji ne prestaju nakon nekoiko tjedana trebala bi bez odgode konzultirati svog liječnika.

Neki od češćih simptoma raka koji se mogu javiti su:
* Promjene na dojkama: čvor ili osjećaj otvrdnuća u dojci ili pazuhu; promjene u području bradavice i iscjedak; svrbež, crvenilo, ljuskanje ili naboranost kože dojke

* Promjene mokrenja: otežano mokrenje; bol pri mokrenju; krv u mokraći.

​* Krvarenje ili stavranje modrica bez jasnog razloga

* Promjene stolice: krv u stolici; promjena crijevnih navika

* Kašalj ili promukolost koja ne prestaje

* Problemi s prehranom: bol nakon jela i žgaravica; otežano gutanje; bol u trbuhu; mučnina i povraćanje; promjena apetita

* Jak i trajan umor

* Vrućica i noćno znojenje bez jasnog razloga

* Promjene u ustima: bijele ili crvene izrasline na jeziku ili u usnoj šupljini; krvarenje, bol ili utrnutost usnica ili usta

* Neurološke smetnje: glavobolja; epilepsija; promjene vida ili sluha; klonulost lica

* Promjene kože: čvor koji krvari ili se ljuska; pojava novog madeža ili promjene u postojećem; ranica koja e zarasta; žutica kože ili bjeloočnica

* Oteklina ili čvor bilo gdje na tijelu, najčešće na vratu, pazuhu, trbuhu ili preponi

* Porast ili pad tjelesne težine bez jasnog razloga

Nastavite čitati: Osnove dijagnostike raka.

800px-Cervical_lymphadenopathy_right_nec

Slika 1. Uvećani limfni čvor na vratu može biti znak maligne bolesti, ali ipak je češće posljedica nekih drugih stanja, poput infekcije. U slučaju perzistiranja čvora, obratite se liječniku radi utvrđivanja uzroka.

©2020 Onkologija.net. Sva prava pridržana.